Modeller og udstyrBemærk: Der tages forbehold for fejl, ændrede specifikationer og priser, leverandørsvigt og udgåede varer.
Den lukkede Basic-kabine er udgået af produktion, og det er derfor kun muligt at levere den i de kombinationer, der allerede er fremstillet og står på importørens lager. Ring for at høre nærmere. Motor FactFour-motoren siges at være "faktor fire" så god som den
gamle standardmotor, fordi den dels giver længere rækkevidde, dels bedre hastighed og acceleration, og sidst men ikke mindst har den lavere strømforbrug, der medfører længere levetid for batterierne. Farver Ekstraudstyr Batterier Fra oktober 2009 leveres CityEL altid med litium-jernfosfatbatterier. Denne batteritype har en markant længere holdbarhed og dermed lavere pris pr. kilometer end blybatterier. Vægten er meget lavere end blybatterier med tilsvarende kapacitet, og litiumbatterier kan i modsætning til blybatterier tåle at stå i lang tid uden at være tilsluttet en lader. Det er muligt at vælge mellem flere forskellige litiumpakker afhængigt af dit behov for hastighed og rækkevidde.
I oktober 2009 skete der ud over de nye batterimodeller en ændring i prisstrukturen på selve køretøjet: Alle køretøjer leveres nu med den forbedrede High Comfort-affjedring og er forberedt til at kunne arbejde med 48 volt fra starten. Prisen for køretøjet med disse egenskaber er til gengæld faldet en smule, og batteristyringsanlægget er kommet med i køretøjets pris i stedet for i batteriernes. Effekten er at det billigst mulige køretøj fra den nye prisliste er dyrere end den billigste, man kunne få tidligere - men litiumbatteriernes levetid mere end opvejer den højere pris på sigt! Den hidtil dyrest mulige kombination af køretøj og batterier er faldet næsten 6.500 kroner, og der er kommet et nyt batterisæt med lidt højere kapacitet end den tidligere "topmodel" og mulighed for at vælge en hurtigere lader. Klik her for at se CityEL-prislisten fra 2012 |
||||||
|