|
Gammel prisliste: Oktober 2009 til august 2012
I løbet af maj-juni 2012 forventes der at komme ændringer i
batteripakkerne (pakker med 14 celler og celler på 90 Ah udgår), og ikke
mindst et prisfald på mellem 5.000 og 8.000 kroner. Detaljerne kommer
hér på siden så snart de ligger endeligt fast.
I oktober 2009
udgik blybatterierne helt, den særskilte pris for opgradering til 48
volt-system bortfaldt og HCS-affjedring blev standard. Litiumbatterierne
blev til gengæld tilgængelige i flere forskellige varianter fra 38
til 48 volt, og priserne faldt mærkbart i forhold til
den tidligere prisliste.
Der er muligvis
stadig en chance for at få et køretøj fra sidste produktionsgang med den
lukkede Basic-kabine, den udgåede Thrige-Titan-motor eller bare med
blybatterier. Ring hvis du er interesseret.
Ved at afkrydse de modeller og det
ekstraudstyr, du ønsker, kan du få den samlede pris regnet ud med og
uden moms. Den automatiske sammentælling kan
indeholde fejl og skal kun betragtes som vejledende - regn
selv det præcise beløb sammen for at være
sikker.
Klik på "detaljer" ud for de
enkelte linier for at få mere at vide.
Prislisten
kan ændres uden forudgående varsel. Alle priser er i danske
kroner.
Merpriser gælder som udgangspunkt kun ved bestilling samtidigt med
køretøjet - men de fleste opgraderinger kan leveres til ældre
køretøjer. Forhør om pris.
|
|
Garantibestemmelser specielt for CityEL-batterier:
|
|
Litium-batterisystem: 24 måneders reklamationsret, heraf 12 måneders fuld garanti og 12 måneders prorate-krav, dvs. i dette tidsrum bliver der for hver benyttelsesmåned fratrukket 1/12 af battericellens erstatningsværdi.
Levetidsforventning: 70.000 km. Indenfor 6 – 8 år.
I tilfælde af reklamation bliver den aktuelle levetid altid taget i forhold til den forventede levetid, uafhængigt af benyttelsestiden, og indregnet i erstatningsværdien. F.eks. ved opnåelse af levetidsforventningen inden for garantiperioden har man ingen ret til erstatning.
Garantien bortfalder ved:
Manglende servicebevis (stam-datablad) Fejlbehandling som dybdeafladning osv. Manipulation af lader eller andre elektriske komponenter.
Et batteri bliver klassificeret som defekt, når målekapaciteten er sunket til under 60 % af nyværdien ved standardmålebetingelser (80A-last indtil afladespænding 2,6 volt).
|
|